EXKLUZIVITA

Značky parfémů často nesou jména proslulých osobností, jak z historie (Mario Prada, Christian Dior), tak i ze současnosti (Britney Spears, David Beckham).

Parfémy je možno podle jejich exkluzivity rozdělit na:

Ryze exkluzivní

Jsou to tzv. niché vůně, které vyrábějí většinou malé firmy v omezeném množství; téměř nepodléhají diktátu trhu.

Exkluzivní

Vyrábějí je slavné návrhářské domy jako Chanel, Gucci, Armani a další.

Méně exkluzivní

Podílejí se na nich většinou známé osobnosti. Jedná se často o toaletní vody, kterým propůjčily svá jména např. Celine Dion, Naomi Campbell a jiné slavné ženy, nebo které vyrábějí firmy jako Avon či Oriflame, ale též Adidas, Nike a další pod svými firemními názvy.

Rozdíl v exkluzivitě se projevuje především v ceně a místě prodeje. Zatímco ceny ryze exkluzivních parfémů se pohybují v tisících korun a prodávají se především v parfumeriích, ceny některých exkluzivních a velké většiny méně exkluzivních parfémů nepřekračují tisíc korun a k dostání jsou i v drogeriích a supermarketech.